Project statushouders

Met het Project Statushouders willen we statushouders in Delft ondersteunen bij het vinden van werk of het opstarten van een eigen bedrijf. Dat doen we in overleg met instanties als Werkse en DelftseBuur.

Onze buddies helpen buiten de reguliere taalcursussen om met extra taalondersteuning voor toelatingsexamens. We zijn met Werkse bezig om de oprichting van een para-medische coöperatieve vereniging voor te bereiden.. Ons netwerk zetten we in voor oriënterende werkbezoeken of het vinden van geschikte werkplekken. We kunnen expertise bieden aan statushouders die een eigen bedrijf willen opzetten.
We zijn in dit project op zoek naar een proces dat niet alleen voor de statushouders maar ook voor onszelf inspirerend is. Een proces als uitdaging waar we zelf ook iets van kunnen leren en dat de cohesie van de club ten goede komt.