Restaurant De Kurk zet zich in voor Delftse kinderen

Een gezellige avond met lekker eten, een goed glas wijn in een sfeervolle ambiance. Het zijn de ideale ingrediënten voor een fijne avond. Wanneer je dan ook nog een goed doel kan ondersteunen, is de avond helemaal perfect. Restaurant De Kurk, al meer dan 45 jaar een begrip in Delft, biedt die perfecte avond. De Kurk is één van de horeca ondernemingen die meedoet aan een project van de Kiwanis club Delfts Blauw waarbij het goede met het aangename wordt verenigd.

Pim Steendam is lid van de Kiwanis club en initiatiefnemer van deze actie. “Wij vragen van de gasten die een karaf kraanwater bestellen een vrijwillige bijdrage van één euro. Die euro wordt dan besteed aan Delftse kinderen die wat extra’s goed kunnen gebruiken. We zijn heel blij dat De Kurk aan ons project meedoet.”
Rob Bouwer, eigenaar van De Kurk, legt uit waarom hij zijn medewerking verleent. “We hebben goede doelen hoog in ons vaandel staan en ondersteunen er ieder jaar wel een paar. Dit initiatief past dus prima bij onze ideeën. Ik vond het bovendien een sympathieke actie omdat het om Delftse kinderen gaat.”

De eerste ervaringen in De Kurk zijn positief. De speciale Delfts Blauwe onderzetters vallen op. Bouwer: “De klanten bekijken ze altijd en als we uitleggen wat de bedoeling is, krijgen we er een prettige respons op. En die ene euro is nooit een probleem.”
Ook de komende maanden rekent hij erop via dit ‘Delfts Blauwe Water’ een bijdrage te kunnen leveren aan de gekozen doelen. Wie de komende weken de speciale onderzetters in De Kurk wil bewonderen, zal zich echter moeten haasten. Bouwer: “Ik zou inderdaad niet te lang wachten met reserveren want voor december hebben we al aardig wat boekingen binnen.”