Stichting Tekenen voor kinderen

Dankzij het Delfts Blauw Water project kan de stichting Tekenen voor Kinderen  zich inzetten om kinderen in het Reinier de Graaf Gasthuis op te vrolijken. Zij doet dit door voor de kinderen tekeningen te maken die door een bezoekend tekenaar live “op de rand van het bed” worden gemaakt.

Het kind kan ook drie willekeurige strepen op een blanco vel zetten, waarna de tekenaar er een tekening van maakt. De tekenaar werkt vooral vanuit de impulsen die het kind hem geeft en de patiëntjes mogen natuurlijk de tekeningen houden. Hiermee wordt bijgedragen het kind zijn trauma’s van opname, behandeling en eventuele operatie te helpen verwerken.

De stichting is ook buiten ziekenhuizen actief zoals in orthopedagogische dagcentra en asielzoekerscentra. Beide vergen een andere aanpak.